Θεραπευτικό Παιχνίδι

Αρχική / Θεραπευτικό Παιχνίδι
  Ιουλ 25, 2020

Θεραπευτικό Παιχνίδι

 

 


 

 

Η Παιγνιοθεραπεία είναι ένα μοντέλο μη – κατευθυντικής ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης, που απευθύνεται σε παιδιά από 3 ως 12 ετών και εντάσσεται στις Θεραπείες μέσα από την Τέχνη.

 

 

 

 

Θέλετε να κάνετε δωρεάν ανίχνευση δυσκολιών για το παιδί σας; Kάντε δωρεάν λήψη της εφαρμογής εδώ

 

Γιατί το παιχνίδι;

 

Τα παιδιά χρησιμοποιούν τα παιχνίδια για να εκφράσουν τη δική τους ιστορία και συναισθήματα χωρίς απαραίτητα να χρησιμοποιούν λέξεις. Στην Παιγνιοθεραπεία το ίδιο το παιχνίδι, το οποίο αποτελεί το φυσικό μέσο έκφρασης και επικοινωνίας του παιδιού, είναι το μέσο της θεραπείας.

 

Το θεραπευτικό παιχνίδι είναι μία εξελιγμένη μορφή ψυχοθεραπείας, που μέσω του παιχνιδιού βοηθά το παιδί να κατανοήσει καλύτερα τον εαυτό του, τα συναισθήματά του και τις πράξεις του (δηλαδή τον εσωτερικό του κόσμο) αλλά και τα συναισθήματα και τις πράξεις των άλλων (δηλαδή τον εξωτερικό του κόσμο). Ο στόχος της θεραπείας είναι να απελευθερωθούν οι δυνατότητες του παιδιού και να μπορέσει να εκφράσει στο περιβάλλον του τα συναισθήματα, τον τρόπο που βιώνει τις σχέσεις του με τους άλλους, το πώς κατανοεί το περιβάλλον γύρω του και να νιώσει ασφάλεια και εμπιστοσύνη στη διαδικασία. Βοηθά το παιδί να εκφραστεί, να εξερευνήσει τα συναισθήματά του και να κατανοήσει τις καταστάσεις που βιώνει. Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος βοήθειας για τα παιδιά:

 

 Να ανακαλύψουν και να κατανοήσουνε τις δύσκολες και οδυνηρές εμπειρίες

 

 Να εκφράσουν και εξερευνήσουν τα δύσκολα συναισθήματα

 

 Nα επιτύχουν μια πιο θετική άποψη για τον εαυτό τους και την ίδια τους την αξία

 

 Αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση

 

 Nα βελτιώσουν τις οικογενειακές και κοινωνικές σχέσεις, τη συμπεριφορά και την ετοιμότητά τους να μάθουν

 

 Να αναπτυχθούν συναισθηματικά και κοινωνικά λόγω αυξημένης συνειδητοποίησης και εμπιστοσύνης

 

 Βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας και του συναισθηματικού γραμματισμού

 

 

Που χρησιμοποιείται;

Σε παιδιά που έχουν βιώσει

 

 Διαταραχές του ύπνου

 

 Άγχος αποχωρισμού και άρνηση του σχολείου

 

 Συναισθηματικές ή συμπεριφορικές δυσκολίες

 

 Μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής, αναπτυξιακή καθυστέρηση

 

 Απώλεια λόγω πένθους, οικογενειακής βλάβης ή μετεγκατάστασης

 

 Ασθένεια, νοσηλεία και αναπηρία

 

 Αυτοτραυματισμός

 

 Τραύμα εξαιτίας ενός περιστατικού ή παρατεταμένου τραύματος

 

 Εκφοβισμό του ίδιου ή/και εκφοβισμός άλλων

 

 Κακοποίηση, παραμέληση ή κάποιου άλλου τύπου τραυματική εμπειρία

 

 Με κάποιο σύνδρομο (αυτισμό, άσπεργκερ, ντάουν)

 

 Παιδιά με χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες κοινωνικότητας, φοβίες, εφιάλτες, θυμό, επιθετικότητα

 

 Παρευρεθεί σε περιστατικά οικογενειακής βίας ή κατάχρησης ουσιών

 

 Υιοθετημένα παιδιά

 

 Παιδιά με συναισθηματικές δυσκολίες ή/και προβλήματα συμπεριφοράς ως επακόλουθο των όσων έχουν βιώσει

 

 

Διαφορές με παραδοσιακή συμβουλευτική

 

Τα μικρά παιδιά δεν έχουν τη λεκτική ή συναισθηματική ωριμότητα για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με τον παραδοσιακό τρόπο που χρησιμοποιείται στη θεραπεία ομιλίας με μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες. Δυσκολεύονται να βρουν λέξεις για να εκφράσουν το συναισθηματικό τους κόσμο. Στην πραγματικότητα, τα παιδιά εκφράζονται καλύτερα μέσω του παιχνιδιού τους. Κατά τη διάρκεια της οικείας δραστηριότητας του παιχνιδιού, τα παιδιά αισθάνονται σίγουροι και έχουν το αίσθημα του ελέγχειν.

 

 

Λοιπές πληροφορίες

 

Μετά από μια πρώτη συνάντηση και αξιολόγηση, θα συμφωνηθεί ένα κανονικό εβδομαδιαίο χρονικό διάστημα 45 λεπτών για το παιδί. Ο θεραπευτής θα συζητήσει τη διάρκεια της απαιτούμενης παρέμβασης. Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες. Μια βραχυπρόθεσμη παρέμβαση μπορεί να χρειαστεί μόνο 12 συνεδρίες, ωστόσο οι γονείς μπορούν να αξιολογήσουν την πρόοδο κάθε 6-8 εβδομάδες περίπου. Μετά από αυτό το διάστημα είναι γενικά σε θέση να καθοριστεί εάν α) το παιδί έχει κάνει επαρκή πρόοδο για να τερματίσει τις συνεδρίες, β) το παιδί απαιτεί επιπλέον συνεδρίες για να κάνει την πρόοδο ή γ) το παιδί χρειάζεται μακροπρόθεσμη παρέμβαση. Μία από τις βασικές αρχές του μη κατευθυνόμενου θεραπευτικού παιχνιδιού με επίκεντρο το παιδί είναι ότι το παιδί δεν θα βιαστεί, αλλά θα ακολουθήσει ρυθμό ανάλογα με το τι είναι κατάλληλο για το ίδιο. Η φιλοσοφία του θεραπευτικού παιχνιδιού είναι να δώσουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να βοηθήσουν τον εαυτό τους. Επομένως, η υπερβολική μακροχρόνια εξάρτηση από έναν θεραπευτή δεν είναι αυτό που ζητάμε.

 

 

Λέξεις Κλειδιά: Αυτισμός, Συμβουλευτική Γονέων,Θεραπευτικό Παιχνίδι

 

Συγγραφέας: Δήμητρα Παπαδοπούλου,Απόφοιτη του Παιδαγωγικού τμήματος Προσχολικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Μεταπτυχιακές σπουδές στην Παιγνιοθεραπεία, στο Centro Humana, La Coruña, Ισπανία και μέλος του οργανισμού Play Therapy International (PTI)

 

 

 

 

 

  

 

Είστε γονέας και θέλετε να δείτε αν το παιδί σας εμφανίζει δυσκολίες;

Γονείς από όλες τις περιοχές κάνουν ΔΩΡΕΑΝ❗️:

✅Ανίχνευση Δυσκολιών

✅Εντοπίζουν Ειδικούς αποκλειστικά για παιδιά.

Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία του https://doctorkids.gr/el τελείως δωρεάν και γίνεται ο ειδικός του παιδιού σας.

Είστε ειδικός και θέλετε να γίνετε μέλος της μεγάλης ομάδας του Dr Kids;Συμπληρώστε τη φόρμα και κάντε την εγγραφή σας.

Επικοινωνία
Doctor Kids
Mail : info@doctorkids.gr
Social Media
Εισαγωγή
Στο doctor kids στόχος μας είναι να αποτελέσουμε έναν αξιόπιστο σύμμαχο του γονέα στον δύσκολο αγώνα της ανατροφής του παιδιού του. Θέλουμε να τον βοηθήσουμε να εντοπίσει πιθανές δυσκολίες του παιδιού απο μικρή ηλικία και να τον οδηγήσουμε στην πρώιμη παρέμβαση ώστε να εξαλειφθούν οι αποκλίσεις.